سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

بازاريابي محتوا يا (كانتنت ماركتينگ) چيست؟

در اين وبلاگ شما با مفاهيم كسب و كار اينترنتي آشنا خواهيد شد

بازاريابي محتوا يا (كانتنت ماركتينگ) چيست؟

۸۰ بازديد

بازاريابي محتوا يا (كانتنت ماركتينگ) چيست؟ : محتوا حرف اول را در كسب و كارهاي آنلاين مي زند. هر كسب و كار آنلايني فارغ از بستر پياده سازي بايد محتوا داشته باشد. چه وب سايت باشد چه اپليكيشن موبايلي و چه كانالي روي يكي از پيام رسان ها، بايد محتوا ارائه كند. هيچ كسب و كار آنلايني بدون داشتن محتوا قابل مشاهده نيست!

محتوا مهمترين عامل براي انتخاب است. اگر وب سايتي محتوايي نداشته باشد پس بهتر است از همان ابتدا نباشد. چون در واقع حرفي براي گفتن ندارد! امروزه كسب و كارهاي اينترنتي فقط با محتوايي كه ارائه مي كنند مي توانند پيروز ميدان باشند.

جنگ امروز بر سر محتوا است. هر كسب و كاري محتواي بهتري ارائه دهد قطعا برنده است. محتوا يكي از قدرتمندترين ابزارهاي تبليغاتي در دنيا است كه امروزه كسب و كارهاي اينترنتي به ويژه وب سايت ها در تلاش اند تا بتوانند از اين ابزار قدرتمند نهايت استفاده را ببرند.

به استفاده كاربردي از محتوا براي تبليغ محصول يا خدمتي بازاريابي محتوا مي گويند. البته بهتر بود به جاي واژه “تبليغ” معرفي يا بازاريابي گفته شود. چون واقعا در بازاريابي محتوا، محتواي توليدي اصلا رنگ و بوي تبليغاتي ندارد.

در اين مقاله قصد دارم در مورد بازاريابي محتوا و مزيت هاي استفاده از آن در كسب و كارهاي اينترنتي صحبت كنم. همچنين نمونه هايي از بازاريابي محتوا در وب را معرفي مي كنم و به كسب و كارهايي كه با بازاريابي از طريق محتوا ميليونر شده اند اشاراتي خواهم كرد.

اگر كسب و كار اينترنتي شما با سرمايه كم راه اندازي شده است، اگر پولي براي تبليغات نداريد، اگر رقباي سرسختي داريد و فكر مي كنيد رقابت با آن ها غير ممكن است، اين مقاله را حتما بخوانيد.

بازاريابي محتوا چيست؟

بازاريابي محتوا يا Content Marketing به فرايند جذب مخاطب و تبديل آن به مشتري از طريق توليد محتوا گفته مي شود.

در واقع در بازاريابي محتوا هدف اصلي رفع نياز مخاطب از طريق ارائه محتوا به او است. در بازاريابي از طريق محتوا ابتدا نياز مخاطبان شناسايي مي شود و سپس رفع مي گردد. اين دقيقا همان استراتژي بازاريابي محتواست. كه چگونه اين نيازها شناسايي شوند و به درستي بر طرف شوند.

بازاريابي محتوا

بازاريابي محتوا

در بازاريابي محتوا، محتوا با تبليغات يكي شده است و مخاطب به هيچ وجه متوجه تبليغاتي بودن محتوا نمي شود! محتواي ارائه شده براي مخاطب آزار دهنده نيست!

محتوا زماني ارزشمند مي شود كه باعث جلب توجه شود. محتوا يكي از بهترين آهنرباها براي جذب مشتري است. هر كسب و كاري از طريق بازاريابي محتوا مي تواند مخاطبان واقعي و هدفمند بسيار زيادي را بدست بياورد.

بازاريابي محتوا با وبلاگ نويسي كاملا متفاوت است. در واقع هر محتوايي كه در حوزه كاري تان توليد مي شود را نمي توان به چشم بازاريابي محتوا ديد.

امروزه وب سايت هاي زيادي هستند كه روزانه محتواي عظيم و گسترده اي توليد مي كنند و به اين واسطه ترافيك هاي فوق العاده بالايي را دريافت مي كنند. ولي هيچگاه بازاريابي محتوا تنها هدفش افزايش ترافيك سايت نيست! بلكه در بازاريابي محتوا بايد پاي محصول يا خدمتي در ميان باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.